پروانه برج خنک کننده براي ايجاد جريان هوا درون برج به كار ميروند فن بكار رفته بايد علاوه بر ايجاد دبي حجمي مناسب هوا بر افت فشار تابشي از عبور هوا از قسمتهاي مختلف برج نيز غلبه بكند اين فنهای بسته به نوع برج ممكن است داراي فوندانسيون ، كوپلينگ و محل نصب موتور پيچيده ای باشند.

مثلاً در برجهاي از نوع مكشي معمولاً كوپلينگ يچيده ای نياز است در صورتيكه قدرت مورد نياز فن به علت وجود اختلاف دانسيته هواي گرم و سردكمتر خواهد بود اما درفنهاي دمنده عكس اين مطلب صدق می كنند.

در برجهاي خنك كن معمولاً يك قسمت دودكشي  (Stack)براي فن تعبیه مي شود تا بخشي را براي بازيافت فشار خروجي فن تا فشار محيط (فشار اتمسفر) ایجاد بكند . در غیراين صورت افت فشار شديدي در خروجي فن ايجاد می شود كه علاوه بر بالا بردن توان مصرفي فن ممكن است موجب ايجاد جريان هاي چرخشي شديدي در خـروجي فن شـود كه از قسمت هاي اطـراف فـن يا بـرج به درون برج برگردانده شوند .

مدل فن برج خنک کننده

موتور مختلفی برای فن ها درهر سایز اتاق مخصوص یک فن با قدرت مشخص ارائه می‌دهند. لیو رابطه ما بین اسب بخار و میزان هوادهی را نشان می‌دهد. برای نگهداشتن دمای مینییم آب ورودی کندانسور و برای تنظیم این امر یک فن با دوحالت off/onاختصاص داده شده است.

در این مبحث دمای تنظیمی که در مورد استفاده قرار گرفته F70 درنظر گرفته شده که این بدان معناست که حرکت فن به طور متناسب و پیوسته است تا وقتی که در درجه حرارت آب خروجی برج از f70 نکند. وقتی که درجه حرارت آب مساوی با 70F شد فن ها شروع به روشن و خاموش شدن می کنند تا درجه حرارت را ثابت نگه دارند.نسب تعداددفعاتی که فن ها مورد استفاده قرار می گیرند را وظیفه فن (fan duty) می نامند.

علاوه بر این فرض می شود که انتقال حرارت از برج با فن های خاموش 10 درصد انتقال حرارت بدست آمده با تمام فت های روشن می‌باشد. قدرت فن با جمع کردنhp  آن با وظیفه فن (fan duty) بدست می آید.

انواع فن برج خنک کننده

فن محوری(axial fan)

دلیل اصلی و مهم نامگذاری پروانه آکسیال یا محوری کولینگ تاور چرخش پره‌های فن برج خنک کننده حول یک محور ثابت می‌باشد. راندمان سیستم های هوادهی اکسیال قالباً بالاتر از 80 درصد می‌باشد. سیستم هوارسانی محوری برج خنک کننده به فن‌هایی گفته می‌شود که جریان خروجی هوا در راستای محور گردش می‌باشد. فن محوری عموماً برای کاربری‌های تک جهته همانند ورود و خروج هوا از یک محیط و هوادهی‌های بالا در نقاط مختلف کاربرد دارند. چرخش پره‌های اکسیال سبب ایجاد فشار نسبی در اطراف تیغه پروانه شده و در نتیجه سبب جابجایی هوا می‌شود. فن محوری عموماً به دلیل فشار استاتیک پایین در محیط هایی با آلوگی بالا کاربرد ندارد و همچنین این مدل در سیستم‌های هوادهی با مسیر یا کانال‌های طولانی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

فن سانتریفوژ(centrifuge fan)

سیستم های سانتریفوژ یا حونی در گذشته و در کولینگ تاورهای گالوانیزه کاربرد داشت. کاربرد نوع پره بکوارد یا فوروارد در این مدل پروانه متناسب با نوع دمنده یا مکنده بودن سیستم می‌باشد. مصرف انرژی زیاد، لرزش زیاد، راندمان پایین و خرابی زیاد از مهمترین دلایل منسوخ شدن سیستم هوادهی گریز از مرکز می‌باشد.

 

ویژگی ها و خصوصیات پروانه کولینگ تاور

پروانه کولینگ تاور دارای ویژگی های منحصر به فردی است که در زیر به تمام این ویژگی ها و خصوصیات اشاره کرده ایم

راندمان کارایی بالای دارد

در ظرفیت های بسیار بالا هوا را گردش می دهد.

سر و صدای بسیار کمی دارد.

دارای وزن سبکی می باشد وبه راحتی حمل می شود.

مصرفی انرژی بسیار پایینی دارد.

به روغن کاری و سرویس دوره ای نیاز ندارد.

دارای لرزش پایینی می باشد.

هوای مطلوبی در سیستم های دمنده و مکنده ایجاد می کند.

می تواند میزان دبی هوا را از طریق تغییر دادن زاویه پره ها تغییر دهد.

در تجهیزات برودتی مانند برج های خنک کننده، چیلر های و ایرکولرها استفاده می شود.

در برابر خوردگی،شکستگی، ساییدگی ،رطوبت ،جلبک زدگی ،تابش اشعه نور خورشید و مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد.

نصب بسیار آسان و سریعی دارد.

برای هرسایز برج خنک کننده مورداستفاده قرار می گیرد.

پکینگ برج خنک کننده

پروانه برج خنک کننده

قطعات برج خنک کننده

فن ,برج ,های ,هوا ,خنک ,فشار ,برج خنک ,خنک کننده ,می شود ,سیستم های ,درجه حرارت

مشخصات

آخرین ارسال ها

خرید سکه ساکر استارز محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین جستجو ها

vmmusic1 littstitoten Rsgoldfast com Osrs gold shop فروشگاه اینترنتی tarhatorange misstrenanan tsetarehsoheil novinrayanehis ایران لیفت شاپ dlfari